مجله مد و فشن و سبک زندگی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۲
آذر

تعریف کت دبل برست

در حال حاضر با پیشرفت صنعت مد و لباس، کت و شلوارها در مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع و زیبایی در بازار وجود دارند. با اینکه انتخاب بیشتر آقایان کت‌های یک طرف دکمه است، اما کت‌های دو طرف دکمه هم در بین مردان خاص پسند و جسور، طرفداران خودش را دارد. به این کت‌های دو طرف دکمه پرفروش و محبوب که بیشتر شش دکمه هستند، کت و شلوار دبل برست می‌گویند که دکمه بالایی آن روی سینه بسته می‌شود و در مقایسه با سایر کت‌ها، قد کوتاه‌تری دارد. علت نامگذاری این کت به Double- breasted، قرارگیری یک طرف کت روی طرف دیگر آن است. کت‌های دبل برست در میان ثروتمندان بسیار طرفدار دارد. این کت شش دکمه غیرمعمول و کم کاربرد که به نوعی جزو دسته‌بندی کت‌های کلاسیک قرار می‌گیرد، در چند سال اخیر به ویژه در میان جوانان ترند شده است و طراحان لباس، انواع مختلف آن را با پارچه‌هایی با جنس متفاوت ارائه کرده‌اند.

انواع کت دبل برست

انواع کت دبل برست

تقریبا اکثر کت‌های دبل برست شش دکمه هستند؛ اما در موارد خاصی به شکل ۴ دکمه و ۸ دکمه هم طراحی می‌شوند. این کت با لبه جلویی روی هم و دو خط دکمه موازی، نسبت به گذشته ساده‌تر، راحت‌تر و با یقه‌های کوچک‌تر هستند. این نوع کت با انواع مختلف یقه و جیب‌هایی با شکل و تعداد متنوع در بازار موجود هستند. برخی از انواع این کت عبارتند از:

 

 

 

کت بلیزر شش دکمه

این کت خاص که مورد استفاده همه نیست، در مقایسه با کت‌های اسپرت، برش جذب و حالت رسمی‌تری دارد. تاریخچه این کت به سال ۱۸۳۷ در بریتانیا برمی‌گردد که یکی از کاپیتان‌های کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور به نام بلیزر، هنگام بازدید ملکه ویکتوریا از این کشتی، برای خدمه خود از این نوع کت استفاده کرد که رنگ آبی تیره و دکمه‌های برنجی داشت. پس از آن، این کت مردانه دبل برست بین مردم انگلستان و بعد از آن اروپا و آمریکا محبوب شد. این کت که مناسب موقعیت‌های نیمه رسمی است، بیشتر به رنگ‌های سیاه یا آبی تیره و با دکمه‌های نقره‌ای یا طلایی فلزی دوخته می‌شود و تناسب خوبی با شلوار جین و یا کتان دارد.

کت رسمی شش دکمه

کت‌های رسمی که بیشترین قدمت را در میان انواع کت‌ها دارند، یکی از ملزومات اصلی کمد هر آقایی هستند. کت رسمی شش دکمه، یکی از انواع کت‌های دبل برست است که بیشتر برای موقعیت‌های رسمی و رویدادهای خاص مناسب است.

مدل کت رسمی شش دکمه

کت تک دبل برست مناسب چه اندام‌هایی است؟

این کت با دو ردیف دکمه، انتخاب خوبی برای اشخاص لاغر و افرادی با اندام متناسب است؛ چرا که بستن دکمه‌ها و وجود یقه‌های پهن، اندام را برجسته‌تر و شانه‌ها و سینه‌ها را پهن‌تر نشان می‌دهد و در عین حال باریکی کمر را حفظ می‌کند. در واقع، بدن را به شکل v و خوش فرم نشان می‌دهد.

کت شلوار دبل برست برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

حتما شما هم این تجربه را داشته‌اید که به مهمانی یا مجلسی دعوت شده‌اید، اما برای انتخاب لباس مناسب تردید دارید. معمولا کت و شلوار بهترین گزینه برای حضور در مجالس رسمی و نیمه رسمی است؛ اما گاهی اوقات برای دورهمی‌های دوستانه و با یک تیپ اسپرت، پوشیدن کت، انتخاب بسیار خوبی است.

کت و شلوار دبل برست، گزینه خیلی خوبی برای عروسی‌ها و مجالس رسمی است، اما استفاده از آن در محیط‌های کاری و اداری، مراسم عزا یا موقعیت‌های غیررسمی چندان توصیه نمی‌شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کت شلوارهای دبل برست با پارچه‌های ساده و رنگ‌بندی‌های تیره بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی یا کاری هستند.

کت تک دبل برست، علاوه بر ایجاد استایلی باوقار و سنگین، ظاهر خاص و منحصربفردی به شما می‌دهد و باعث می‌شود که در میان جمع، کاملا به چشم بیایید.

عکس کت و شلوار دبل برست

نحوه بستن دکمه‌های کت شلوار مردانه دبل برست

نحوه بستن دکمه‌های هر کتی قوانین خاصی هست و به تعداد دکمه‌های آن بستگی دارد. با رعایت این قوانین قطعا استایل شیک و جذابی خواهید داشت. این قانون درباره کت مردانه دبل برست هم صدق می‌کند. برای داشتن استایل شیک و استاندارد و حفظ فرم باریک و متناسب کت، شما باید تمام دکمه‌های کت‌ double-breasted یا کت دو طرف دکمه‌دار خود را ببندید. در این کت‌های شش دکمه، ۲ تا از دکمه‌ها تزیینی  هستند و ۴ دکمه دیگر باز و بسته می‌شوند. البته در بعضی از موارد، برخی از افراد ترجیح می‌دهند که دکمه پایینی را باز بگذارند. توجه داشته باشید شما در هنگام نشستن می‌توانید برای راحتی بیشتر دکمه‌ها را باز کنید.

دکمه‌های کت مردانه دبل برست

نکاتی برای استایل با کت‌های دبل برست

سعی کنید کت دبل برستی را بخرید که کاملا اندازه تن‌تان باشد. بر خلاف سایر کت‌ها، این مدل را بهتر است که در سایز مناسب خود تهیه کنید تا به خوبی روی تن بنشیند و نمای شیکی داشته باشد. همانطور که پیش از این هم گفتیم، حتما تمام دکمه‌های کت را در حالت ایستاده ببندید تا در این کت ظاهر بهتری داشته باشید. هنگام خرید کت دبل برست حتما توجه کنید که دو طرف کت، چاکدار باشد تا هنگام نشستن و ایستادن راحت‌تر باشید و لباس بهتر بر تن‌تان بنشیند. با کت و شلوار دبل برست نیازی به استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها نیست و بهتر است، آن را با پیراهن و کراوات ساده ست کنید.

  • BMtips BMtips
۲۱
آذر

انواع مدل کیف زنانه جذاب

پیش از خرید کیف زنانه باید به سلیقه خود و استایلی که به آن علاقه دارید توجه کنید. چرا که یک کیف زنانه شیک استایل شما را چمشگیرتر می‌کند. در این صورت پیش از آنکه به مدل جدید کیف زنانه بپردازیم، بهتر است با انواع کیف آشنا شوید تا خرید آسانی را تجربه کنید.

کیف مجلسی زنانه دوشی: معمولا کیف مجلسی زنانه دوشی، جنس چرم دارد، چرا که کیف چرم استایل شما را جذاب می‌کند. این مدل کیف ظاهری کتابی و محکم دارد که می‌توانید آن را با مانتو مجلسی ست کنید.

کیف اسپرت زنانه دوشی: برخی از خانم‌ها به کیف‌های مجلسی علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند کیف اسپرت زنانه تهیه کنند. معمولا ظاهر کیف اسپرت زنانه دوشی ساده است و زرق و برقی ندارد. جنس کیف زنانه اسپرت از پارچه و چرم می‌باشد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه کنید.

کیف کمری زنانه: اگر به مد و فشن علاقه دارید، احتمالا می‌دانید که ترند اصلی تابستان پارسال و امسال، کیف کمری زنانه است. بسیاری از دختران جوان که به استایل کژوال یا غیررسمی علاقه دارند، کیف زنانه کمری تهیه می‌کنند.

کیف دستی زنانه: کیف دستی زنانه ظاهری بسیار جذاب و مجلسی دارد. کیف دستی مجلسی زنانه را در مراسم‌هایی همچون عروسی با پیراهن مجلسی زنانه ست می‌کنند. معمولا جنس این مدل کیف زنانه از چرم، جیر یا مخمل است.

کیف زنانه اداری: معمولا بسیاری تصور می‌کنند که کیف زنانه اداری و مجلسی ظاهری یکسان دارد. اما کیف اداری بزرگ‌تر است که وسایلی همچون ظرف غذا یا کتاب در آن قرار گیرد. با این حال مدل کیف اداری زنانه شباهت بسیاری به کیف مجلسی دارد.

۱٫ کیف دوشی زنانه جین وست

مدل کیف دوشی زنانه

برند استرالیایی جین وست تمرکزی خاصی روی کیف‌های کژوال یا غیررسمی دارید که می‌توانید از آن در قرارهای دوستانه یا به صورت روزمره استفاده کنید. در واقع خانم‌هایی که به استایل کژوال و راحت علاقه دارند، این مدل کیف زنانه جین وست، انتخاب جذابی برایشان خواهد بود.

این مدل کیف دوشی پارچه‌ای جین وست بافت ضخیمی دارد که به همراه آستر داخلی، آب از آن عبور نمی‌کند. خانم‌هایی که معمولا وسایل زیادی را با خود حمل می‌کنند و از این جهت ظاهر کیف‌شان نامتناسب می‌شود، خرید کیف زنانه جین وست را توصیه می‌کنیم تا به راحتی و بدون ترس از پاره شدن بند کیف، وسایل خود را در آن قرار دهند.

 

 

همچنین این مدل کیف زنانه اسپرت، شامل یک کیف پول است که می‌توانید با یک خرید، صاحب دو کیف زیبا و کاربردی شوید. از دیگر مزایای این کیف اسپرت، رنگ شیری و قهوه‌ای است که به سادگی با هر رنگ مانتو ست می‌شود.

۲٫ کیف دستی زنانه چرم مشهد

مدل کیف دستی زنانه چرم مشهد

چرم مشهد یک برند لوکس ایرانی است که سال‌ها با کیفیت کم‌نظیر و مدل‌های خاص و جذاب از رقبای برندهای خارجی محسوب می‌شود. از دیگر مزایای محصولات چرم مشهد می‌توان به گارانتی آن اشاره کرد که کیفیت هر یک محصولات خود را تضمین می‌کند.

این مدل کیف دستی مجلسی زنانه با ظاهری بسیار جذاب، تلفیقی از طراحی کیف‌های مدرن و کلاسیک است که توجه خانم‌های خوش سلیقه را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید به مهمانی یا مراسم رسمی بروید و به جزئیات استایل‌تان توجه بسیاری دارید، خرید کیف زنانه چرم مشهد را توصیه می‌کنیم.

این مدل کیف از چرم طبیعی گاو ساخته شده است که علاوه بر بند کوتاه، یک بند بلند نیز دارد که در صورت نیاز از آن استفاده کنید. این کیف ظاهری مثلثی دارد که اگر می‌خواهید استایل متفاوتی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم خرید آن را از دست ندهید.

۳٫ کیف دوشی زنانه شیفر

مدل کیف جدید چرم زنانه

شیفر یک برند تولید محصولات چرم ایرانی است که کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند و شما می‌توانید کیف و کفش چرم خود را با گارانتی تهیه نمایید و از تنوع کیف و کفش مجلسی و کژوال زنانه و مردانه نیز بهره‌مند شوید.

خانم‌هایی که به استایل اسمارت کژوال علاقه دارند و دوست دارند که لباس زنانه مجلسی را با لباس کژوال ترکیب کنند، توجه خاصی به کیف مینیمال زنانه نشان می‌دهند. این مدل کیف دوشی زنانه شیفر، اگرچه اندازه کوچکی دارد، اما استایل شما را جذاب و چشمگیر می‌کند.

این مدل کیف دوشی زنانه شیفر از چرم طبیعی گاو تهیه شده که به صورت روزمره یا در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این مدل کیف زنانه علاوه بر زیبایی منحصر به‌فرد از استحکام خوبی برخوردار است که سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

 

۴٫ کیف دوشی دخترانه وندی

عکس مدل کیف دوشی دخترانه وندی

دختران جوان و نوجوان علاقه بسیاری به کیف‌های پارچه‌ای و طرح‌دار دارند. از این رو اگر می‌خواهید برای دختر جوان یا نوجوانی هدیه تهیه کنید، کیف‌ دوشی وندی، انتخاب جذابی خواهد بود. کیف‌های دوشی وندی در رنگ و مدل‌های تولید می‌شود که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند.

اگر می‌خواهید ست کیف و روسری تهیه کنید، کیف‌های زنانه وندی قابلیت ست شدن با شال و روسری‌ها را دارند و شما می‌توانید طرح مورد علاقه خود را تهیه کنید. این کیف مناسب دخترانی است که به استایل ساده و کژوال علاقه دارند که طرح کیف استایل دخترانه را جذاب‌تر می‌کند.

۵٫ کیف دستی زنانه مارال چرم

مدل کیف دستی زنانه مارال چرم

برند ایرانی و خلاق مارال چرم با بیش از ۲۰ سال سابقه در تولید کیف و کفش چرم، محصولات خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که طول عمر بالایی داشته باشند. چرم گاو به دلیل تراکم و ضخامت بالا، باعث استحکام بیشتر کیف می‌شود.

از این رو اگر می‌خواهید کیف یا کفش چرمی تهیه کنید که برایتان ماندگار باشد، چرم گاو انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال برای نگهداری از چرم، واکس زدن کیف و کفش نیز اهمیت دارد تا چرم که همچون یک پوست زنده است، خشک نشود.

این مدل کیف دستی زنانه مارال چرم، نه تنها ظاهری رسمی و بسیار زیبایی دارد، بلکه از طول عمر بالایی نیز برخوردار است. خانم‌هایی که به استایل رسمی علاقه دارد و معمولا کمدشان پر از مانتو و لباس مجلسی زنانه است، انتخاب هوشمندانه‌ای در خرید کیف و کفش چرم زنانه دارند. این مدل کیف دستی نیز ظاهر بسیار جذابی دارد که استایل مجلسی شما را جذاب‌تر می‌کند.

  • BMtips BMtips
۱۶
آذر

مدل هودی جدید

همراه با فرا رسیدن فصل سرما پوشیدن مدل هودی جدید نیز بین افراد محبوبیت می‌یابد این آیتم به دلیل راحتی و تنوع مدل زیاد، یکی از آیتم‌های استایل زمستانی محبوب است. شاید شما نیز از آن دسته از افراد باشید که امسال قصد خرید یک مدل هودی جدید را دارید یا می‌خواهید کمد محصولات خود را با یک یا چند مدل هودی جدید تکمیل کنید. اگر شما هم به دنبال مدل هودی و سویشرت جدید خود هستید؛ این مقاله برای شماست. در ادامه به بررسی مدل هودی دخترانه، مدل هودی پسرانه، مدل مدل هودی زنانه و مدل هودی مردانه خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

ست هودی دو نفره

عکس هودی دونفره

مدل هودی دخترانه

خرید یک مدل هودی جدید، برای بسیاری از شما هیجان انگیز است به همین جهت ابتدا از مدل هودی دخترانه شروع کردیم. پیشنهاد برای انتخاب یا خرید یک مدل هودی دخترانه، استفاده از رنگ‌های نود، سفید و یا مشکی است. خرید مدل هودی دخترانه در این تم‌های رنگی به شما کمک می‌کند تا مدل هودی جدیدتان را با استایل خود به راحتی ست کنید. البته استفاده از رنگ‌های صورتی، نارنجی، قرمز و یا سبز نیز در بین دختران طرفداران زیادی دارد.

آنچه در ادامه خواهید دید؛ پیشنهاد برای انتخاب مدل هودی دخترانه جدید است. در این بین شما تصاویری از هودی دخترانه شیک و مدل هودی دخترانه‌ی اسپرت را خواهید دید. امیدواریم که تصاویر مدل هودی دخترانه به شما در انتخاب استایل موردنظرتان کمک کند.

 

 

 

مدل هودی دخترانه

مدل هودی زنانه

عکس هودی نیم زیب دخترانه

مدل هودی دخترانه رنگ قهوه ای

عکس هودی زنانه رنگ صورتی

مدل هودی زنانه کلاهدار

مدل هودی پسرانه

خرید یک مدل هودی پسرانه نیز کاری هیجان انگیز است. خرید یک مدل هودی پسرانه می‌تواند حلقه‌ی گمشده‌ی استایل زمستانی شما باشد. به همین جهت در این بخش به سراغ مدل هودی پسرانه رفتیم تا خیال شما را برای انتخاب مدل هودی پسرانه تان راحت کنیم.

آنچه در ادامه خواهید دید؛ تصاویری از مدل هودی پسرانه برای شماست. امیدواریم که این بخش بتواند به شما برای انتخاب بهتر کمک کند.

مدل هودی پسرانه

عکس هودی پسرانه

مدل هودی پسرانه کلاهدار

مدل هودی پسرانه رنگ قهوه ای

مدل هودی مردانه

 

مدل هودی زنانه

بعد از بررسی مدل هودی دخترانه و مدل هودی پسرانه نوبت به مدل هودی زنانه می‌رسد. مدل هودی زنانه، مثل مدل هودی دخترانه اسپرت، مدل هودی دخترانه شیک و مدل هودی جدید؛ انواع مختلفی دارد. در این بخش به بررسی مدل هودی زنانه پرداختیم. آنچه در ادامه خواهید دید؛ تصاویری از مدل هودی زنانه است. امیدواریم که این تصاویر به شما در خرید یک مدل هودی زنانه دوست داشتنی کمک کند.

ست هودی زنانه

عکس ست هودی زنانه

مدل هودی زنانه رنگ قهوه ای

عکس هودی زنانه رنگ سفید

مدل هودی زنانه لش

عکس هودی زنانه رنگ طوسی

 

بیشتر بخوانید:  ۴۰ مدل هودی شیک و جذاب

  • BMtips BMtips
۱۵
آذر

چطور خوشمزهای شب یلدا را زیباتر تزیین کنیم؟

اگر شما به عنوان میزبان در این دورهمی هستید پس بجز تهیه‌ی خوراکی‌های این شب باید فکری برای زیباتر چیدن میز یا سفره‌ی مراسم خود هم بکنید. از آنجایی که شب یلدا از مراسم و مناسبت‌های باستانی و آئینی ما ایرانیان است پس پیشنهاد می کنیم که برای چیدمان خوراکی‌های مخصوص این شب از نماد‌های ایرانی نظیر پارچه‌های ساتن و ترمه استفاده کنید. برای ایجاد جذابیت برای مهمان‌هایتان می‌توانید اگر سماور قدیمی دارید از آن برای تزیین سفره خود استفاده کنید. شب چله که یادگار پیشینیان ماست با سنت‌ها و نمادهای گذشتگانمان پیوندی ناگسستنی دارد که هر چه زمان به پیش می‌رود از آن‌ها فاصله میگیریم. استفاده از سماور، پارچه‌های ترمه و ساتن یا استفاده از ظروفی با طرح گل‌سرخ می‌تواند جذابیت میزبانی‌تان را افزایش دهد.

سفره شب یلدا

اگر تمایل دارید که سفره ی خود را ساده تزیین کنید می‌توانید میوه‌های شب یلدا را با انواع برش های زیبا و تزئینات به جذاب‌ترین شکل ممکن دربیاورید. با این کار می‌توانید استفاده از خوراکی‌ها را برای مهمان‌هایتان ساده‌تر کنید. همچنین می‌توانید با دانه‌های انار انواع کیک و دسر و شکلات را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری شکلات آب شده را درون قالب‌ها ریخته و روی آن دانه‌های انار بریزید و درون فریزر قرار دهید. به همین سادگی می‌توانید با طعم‌های مختلف مهمان‌هایتان را شگفت‌زده کنید.

 

شب یلدا\

 

 

بیشتر بخوانید:  ایده تزیین سفره شب یلدا

  • BMtips BMtips
۱۵
آذر

ماجرای نیمروز؛ یلدا از کجا و چگونه به ما رسید!

تمام ماجرا از یک انحراف آغاز می‌شود. انحراف ۲۳٫۵ درجه‌ای در محور زمین، در اولین روز زمستان که خورشید در نیم‌کره شمالی در کمترین ارتفاع از افق قرار می‌گیرد تا ما شاهد کوتاه‌ترین روز و طولانی‌ترین شب سال باشیم. دقیقا شبی که ما آن را به نام شب یلدا می‌شناسیم و جشن می‌گیریم. شبی به قدمت هفت هزار سال که حتی مرزهای جغرافیایی هم نمی‌توانند ما را از شور برگزاری جشن شب یلدا دور کنند. حتما شما هم لذت جمع شدن‌های فامیل دوره هم و نشستن کنار سفره شب یلدا، تزیین انار و خوراکی های شب یلدا همراه با اعضای خانواده و گوش دادن به شعر و قصه‌های پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌، آن هم زیر کرسی را تجربه کرده‌اید.

شب یلدا در گذر تاریخ

اگر شما هم به جستجو و خواندن تاریخچه‌ هر رویدادی که از گذشته‌ به ما رسیده ‌است، علاقمند هستید باید بگوییم که یلدا در کلام به معنی میلاد عربی است. ریشه‌ی خود کلمه‌ یلدا از زبانی به نام سریانی آمده ‌است که چون مسیحیان در گذشته میلاد حضرت مسیح را با این شب تطبیق می‌دادند، این شب را به همین دلیل یلدا می‌گویند. بررسی گذشته‌ی یلدا اما به بررسی‌های باستان‌شناسان از ظروف سفالی باقی مانده از دوره پیش از تاریخ باز می‌گردد. باستان شناسان قدمت شب یلدا را بر اساس کشفیات خود به حدود هفت هزار سال پیش نسبت داده‌اند اما آنچه به روشنی در تقویم رسمی ایرانیان به عنوان شب یلدا وارد شده است و ایرانیان براساس آن شب یلدا را جشن می‌گیرند، به دوره‌ سلطنت داریوش یکم باز می‌گردد که شب چله وارد تقویم رسمی ایرانیان باستان شد.

 

شب یلدا را چگونه جشن بگیریم؟!

طبق سنت‌های کهن و نانوشته، ایرانیان همیشه در شب چله تا طلوع خورشید بیدار می‌ماندند و خود‌شان را با انواع برنامه‌های مفرح و خوراکی‌ها سرگرم می‌کردند تا این شب طولانی و دراز را کنار هم و باهم سپری کنند تا غم غیبت خورشید و تاریکی شب و سرمای زمستان روحشان را تضعیف نکند.

افسانه‌ها همیشه شنیدنی‌ترین نوع داستان‌ها بوده‌اند. داستان‌هایی که هیچگاه صحت‌شان اثبات نشده‌ است اما هربار شنیدن‌شان می‌تواند ما را شگفت زده کند و لذت ببریم. نقل است که پس از طلوع خورشید و پایان پاییز و آغاز زمستان، شاهان ایرانی تاج و تخت را رها می‌کردند و با لباسی سپید بر فرشی سپید در دل صحرا می‌نشستند و نگهبانان و خدمتگزاران کاخ‌شاهی در شهر آزاد بودند و مانند سایرین زندگی می‌کردند و برای یک روز همه در شهر به طور یکسان زندگی می‌کردند.

باد آسایش گیتی نزند بر دل ریش/ صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود

شعرخوانی و فال حافظ از آداب شب یلدا

یکی از جذابیت‌هایی که همیشه شب یلدا را زیباتر می‌کند شعر‌خوانی و داستان‌خوانی بزرگترهاست. قصه‌هایی شبیه به ابرقهرمانان مارول، قصه‌های غیر‌واقعی و کوتاه‌ شده‌ای که شنیدنش شیرینی یلدا را چندبرابر می‌کند. شاید معروف‌ترین داستانی را که حتی اگر خود داستان را هم نشنیده باشیم نام‌اش را شنیده‌ایم، حسین کرد شبستری است. خواندن شاهنامه و فال حافظ هم در این شب مرسوم است.

 

خوراکی های شب یلدا؛ شب چله چی بخوریم!؟

اگر بخواهیم از میوه‌های شب یلدا نام ببریم باید به ترکیب از پیش مشخص شده هندوانه و انار اشاره کنیم. در جواب این سوال باید به شکلی کاملا عمومی پاسخ داد که هندوانه و انار. اما سفره شب چله که از مهم ترین اتفاقات این شب است نمی توان به سادگی گذر کرد. بر کسی پوشیده نیست که اصلی‌ترین میوه شب یلدا انار است اما گاهی از هندوانه هم به عنوان میوه‌ی اصلی این شب نام برده می‌شود. اما هندوانه از میوه‌های تابستانی است، برایتان عجیب نیست که چرا شب اول زمستان باید هندوانه خورد؟
در باور مردم اینطور رایج است که سرخی هندوانه نشان از گرما دارد و با خوردن هندوانه در شب یلدا و شروع زمستان باعث می شود تا وجودمان گرم بماند. اما این هم از باورهای قدیمی شب چله ایرانیان است که نمی توان خاستگاه آن را مشخص کرد. اما ما همیشه هندوانه را در شب یلدا به روش استفاده کرده ایم. اینجا برایتن از روش های متفاوت استفاده از هندوانه در شب یلدا می گوییم.

 

هندوانه، مهمان شب چله

آب هندوانه مخلوط
کافیست هندوانه را به قطعات کوچک در بیاورید و آن‌ها با مخلوط کن به صورت یکدست میکس کنید. مخلوط حاصل را با قطعات یخ، البته اگر دوست دارید خنک نوش جان کنید و مقداری عسل یا شکر بنوشید. شب یلدا را کمی خلاق تر برگزار کنیم.

 

آب هندوانه لیمو گرم

هندوانه را به قطعات کوچک برش دهید. این قطعات را به همراه نعناع، آب لیمو تا زمانی که مخلوط نرمی به دست بیاید با مخلوط کن، مخلوط کنید. مخلوط حاصل را از صافی رد کنید تا یک دست شود. حالا زمان آن است تا روی گاز کمی حرارت دهید. در حین اینکار کمی از مزه مخلوط امتحان کنید زمانی که به مزه دلخواه رسید می توانید آن را داخل ظرفی درون یخچال بگذارید تا به دما مطبوع شما برسد. شب چله را با این ترکیب سپری کنید.

 

انار و آب هندوانه

هندوانه را به قطعات کوچک برش دهید. سپس با دانه‌های انار و تمشک مخلوط کنید. زمانی که مخلوط نرمی به دست آمد. مخلوط حاصل را در ظرف دلخواهتان بریزید و با یخ نوش جان کنید.

انار، میوه بهشتی در یلدا

از قدیم مرسوم است که انار را از میوه های شب یلدا می دانستند و جایگاه ویژه ای در سفره شب چله دارد. اما فلسفه خوردن این میوه در شب یلدا چیست ؟
یک باور قدیمی اینگونه تعریف می‌کند که مردم در شب چله با خوردن انار از میوه های تابستانی خداحافظی می کنند و به استقبال سرما و زمستان و میوه های زمستانی می روند یا در باوری دیگر می گویند که مردم در شب یلدا با خوردن انار باعث دفع سردی از بدنشان می شود و با وجودی گرم به استقبال زمستان می روند. اما این باورها هر چه که باشند مهم این است که انار زیبایی سفره شب یلدا را چند برابر می کند.

  • BMtips BMtips
۱۴
آذر

راهنمای انتخاب لباس شیک، مناسب شب یلدا

راهنمای انتخاب لباس شب یلدا

چند سالی است که ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز به تم اصلی لباس شب یلدا و آرایش مخصوص این شب برای خانم‌ها تبدیل شده است. حالا اگر در انتخاب لباس هوشمندانه‌تر عمل کنیم، این ترکیب نه‌تنها زیبا و جذاب خواهد بود، بلکه می‌تواند نگاه دیگران را هم متوجه حضور ما کند!

اگر با قواعد ست کردن لباس در شب یلدا آشنا نیستید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست که می‌توانید از هرکدام برای بهتر و جذاب‌تر دیده شدن، استفاده کنید. به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید تنها از ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز استفاده کنید یا از رنگ‌های خنثی مثل سیاه، سفید و خاکستری هم کمک بگیرید. اگر قرار است به یک مهمانی رسمی بروید، بهتر است ترکیب دامن سبز و شومیز قرمز را امتحان کنید. همیشه ست‌های جذاب و دیدنی‌تر از دل شجاعت در انتخاب رنگ‌ها و لباس‌ها بر آمده‌ است پس از امتحان ست‌های جدید واهمه نداشته باشید.

اکسسوری شب یلدا

همچنین پوشیدن مانتوی قرمز روی پیراهن سبز هم می‌تواند یک گزینۀ ایده‌آل باشد. البته لازم نیست حتما از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید؛ بلکه می‎‌توانید از رنگ سبز یا قرمز در کنار رنگ‌های خنثی که پیشتر اشاره کردیم، استفاده کنید. درضمن، استفاده از اکسسوری‌های مختلف می‌تواند زیبایی استایل شب یلدای شما را خاص و منحصر به فرد سازد.

نحوۀ آرایش، یک مکمل مهم برای لباس شب یلدا!

آرایش مناسب برای شب یلدا

در سال‌های گذشته ، اهمیت این موضوع بیشتر از قبل شده‌است و درنتیجه، شاهد طراحی انواع مختلف و جالبی از آرایش‌ با تم شب یلدا هستیم. شما هم می‌توانید در کنار استفاده از لباس و اکسسوری‌های مختلف به رنگ‌های ویژۀ این شب، آرایش شب یلدا را هم در برنامه‌های خود قرار دهید. استفاده از خط چشم و سایه‌های سبز و قرمز، به همراه رژ لبی به رنگ سرخ، یک آرایش رایج اما پرطرفدار در این شب خاطره‌انگیز و فوق‌العاده است.

چگونه شب یلدا خاص و جذاب باشیم!

یکی از عادت‌های زیبا و هیجان‌انگیز در مراسم و مناسبت‌های مختلف، ست کردن لباس است. این‌که با همسر یا نامزدتان لباس هماهنگ بپوشید، شما را از جمع متمایز می‌کند و علاوه بر زیبایی‌های بصری، حس خوب هماهنگی را میان شما افزایش می‌دهد. البته لازم نیست حتما یک زوج باشید تا از ست کردن لباستان لذت ببرید و ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

هماهنگ با جشن شب یلدا

اینکه تصمیم دارید لباستان را با نامزد یا همسرتان ست کنید یا با فرزندتان تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی کند. قواعد و نکاتی هست که باید آن ها را به خاطر داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید دقیقا مثل هم لباس بپوشید یا ترکیب رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید با هم مکمل باشند اما در هرصورت اولین نکته‌‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید. ست لباس شب یلدا معمولا به رنگ سبز و قرمز است اما این یک قاعده نیست و شما می‌توانید هر ترکیب رنگی را که می‌پسندید برای ست کردن انتخاب کنید.

 

ست لباس شب یلدا

یکی از ترفندهای ساده و کاربردی این است که با استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل کوچک که بافت و رنگ هماهنگ دارند، یک ست زیبا ایجاد کنید. به عنوان مثال، کافی است تا دستمال گردن یا کمربندتان با پیراهن یا دامن نامزدتان ست باشد تا علاوه‌ بر هماهنگی، زیبایی منحصر به فردی را هم در استایل شما و هم در استایل همراهتان به وجود بیاید.

ست شب چله

نکتۀ دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که بافت پارچه را از قلم نیندازید. به این معنا که ممکن است رنگ‌ها را به درستی انتخاب کنید اما از آن جا که بافت‌ پارچه‌ها به درستی انتخاب نشده‌اند، ترکیب حاصل چندان دلنشین نباشد.

یک خانواده هماهنگ؛لباس شب یلدا را زن و شوهری ست کنید.

ست کردن لباس شب یلدا بخصوص برای نامزدها و تازه عروس و دامادها یک اتفاق جالب و رایج است. برای هماهنگی لباس‌ها و جذابیت دیدن یک زوج در لباس‌هایی با تم مشابه، می‌تواند یکی از اتفاقات خوب شب یلدا باشد. انتخاب تم مشابه برای مناسبت‌های خاص می‌تواند حس همبستگی خانوادگی را تقویت کند و به دیگران نشان بدهد که شما تا چه حد با هم هماهنگ و به یکدیگر علاقمند هستید؛ اما ست کردن لباس شب یلدا برای عروس و داماد قواعد خاص و در عین حال ساده‌ای دارد که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید و اگر این موارد را در خاطر نگه دارید، می‌توانید آرشیو خود را از عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز پر کنید. برای این که یک ست عالی برای شب یلدا داشته باشید،

 

بیشتر بخوانید: لباس مناسب شب یلدا ۱۴۰۱

  • BMtips BMtips